آرشیو فروردین ماه 1401

در پاسخ به صداي مشتريان وفادار محصولات و خدمات "گروه پژوهش صنعت مدرن" و به منظور تسريع در برنامه ريزي توليد محصولات درخواستي شما عزيزان، راه اندازي شده است.كليه مديران و كاركنان اين مجموعه در تلاشند تا كليه كالاهاي صنتعي درخواستي در گروه هاي محصولي مجزا اعم از قطعات و مجموعه هاي خودرو، محصولات بسته بندي، محصولات شيشه و سراميك با برند "مدرن هوم" ، محصولات الكترونيكي، مواد اوليه پليمري، محصولات شيميايي و فلزي و همچنين تجهيزات و خطوط توليد مورد نياز شما عزيزان با كمترين زحمت براي شما، با سفارش گذاري آنلاين در دستور كار تامين قرار گيرد و ضمن خريد محصولي با كيفيت اصلي، با عضويت در باشگاه مشتريان گروه پژوهش صنعت مدرن، از تخفيفات و تسهيلات خريد آنلاين از توليد كننده برخوردار شويد.

آینه ها از گذشته تا کنون

۴ بازديد

اولین بار در سال 1905 بود که ایده دیدن شیشه و قسمت عقب خودرو توسط یک خانم انگلیسی مطرح شد.

دوروتی الیزابت  لویت اولین راننده مسابقه زن بریتانیایی، اولین رکورد سرعت را در جهان داشت و همچنین رکورد جهانی سرعت زمینی زنان را داشت ضمن اینکه نویسنده هم بود. او یکی از پیشگامان استقلال زنان و موتور سواری زنان بود و رانندگی را به ملکه الکساندرا و شاهزاده های سلطنتی آموزش داد. او در سال 1905 رکورد طولانی ترین رانندگی را که یک راننده خانم با رانندگی دی دیون-بوتون از لندن به لیورپول و طی دو روز انجام داد، دریافت کرد و مطبوعات لقب سریع ترین دختر روی زمین و قهرمان بانوی موتورسوار را به دادند.

کتاب لویت به نام زن و اتومبیل، راهنمای کوچک و پر حاشیه ای است برای همه خانم هایی که موتور سوار هستند یا میخواهند موتورسواری کنند. این کتاب توصیه میکند که زنان هنگام رانندگی (یک آینه دستی کوچک در مکانی مناسب حمل کنند) تا بتوانند آینه را از بالا نگهدارند. هر از گاهی به منظور دیدن پشت سرشان در هنگام رانندگی در ترافیک به آن نگاه کنند. بنابراین اختراع آینه عقب را قبل از اینکه توسط سازندگان در سال 1914 معرفی شود، به این نویسنده و رکورد دار نسبت می دهند.

سال 1906 بود که آقای هنری کین از فرانسه، استفاده از آینه در خودرو را به نام خود ثبت کرد.قدیمی ترین آینه دید عقب نصب شده بر روی یک ماشین مسابقه در خودروی مسابقه شرکت مارمون در مسابقه افتتاحیه ایندیاناپولیس 500 در سال 1911 نصب شد. راننده این خودرو rayharroun  بود. خود هارون ادعا کرد که این ایده را از دیدن آینه ای که برای اهداف مشابه در وسیله نقلیه اسب سواری استفاده می شد، در سال 1904 به دست آورد. هارون همچنین ادعا کرد که آینه مرتبا به دلیل سطح خشت آجر مرتعش می شود و تا حد زیادی بی فایده است. المر برگر معمولا با اختراع آینه دید عقب شناخته می شود.همچنین او اولین کسی بود که در سال 1921 بر روی خودروهای خیابانی شرکت خود آینه نصب کرد.

با نگاهی به خودروهای قدیمی خواهیم دید که آینه های جانبی در ابتدا روی گلگیر خودروها نصب می شدند.پس از آن بر روی درهای جانبی آمده و اتفاقا با نام wing mirror   یا آینه های بال شکل شناخته می شوند. آینه ها با اشکال مختلف در طول سالیان بر روی خودروها نصب می شدند. اما یکی از ایراداتی که به آینه های جانبی وارد بود داشتن نقطه کور به صورتی که در برخی از اوقات راننده را به اشتباه می انداخت و خطرآفرین بود.

همین امر سبب شد تا شرکت هایی مثل مرسدس به فکر نصب آینه های دو سایز بیفتند. به طوری که آینه سمت شاگرد کوچکتر از آینه سمت راننده بود. اما این راهکار هم چاره ساز نبود. تا اینکه برای حل این مشکل رادارهای جانبی را بر روی خودروها نصب کردند. این رادارها به راننده هشدار میداد که در خودرو و یا وسیله نقلیه دیگری در کنار خودرو وجود دارد. اما امروزه آینه ها فرم تازه ای به خود گرفته و معنای دیگری دارند.چرا که جای خود را به دوربین های پیشرفته داده اند. به اینصورت در کابین خودرو در قسمت جانبی مانیتورهایی قرار گرفته که قسمت های جانبی خودرو را به صورت کامل و بدون نقطه کور نشان می دهند.

پنج نشانه که به لنت های ترمز جدیدی نیاز دارید

۲ بازديد

بسیاری از دارندگان اتومبیل وجود دارند که بررسی سیستم ترمز را تا زمانی که مشکلی پیش بیاید اولویت نمی دانند. این اشتباه را نکنید وقتی پدال ترمز را فشار می دهید ، یک شبکه پیچیده از قطعات عمل می کنند. برای اینکه سیستم به درستی کار کند ، قطعات خاصی باید در فواصل منظم تعویض شوند. یکی از این اجزا لنت ترمز شما هستند.

لنت ترمز چیست و چگونه کار می کند؟

در اکثر اتومبیل های مدرن ، دو چرخ جلو دارای یک دستگاه ترمز است که به آنچه که به عنوان دیسک (روتور) معروف است بستگی دارد: دیسک (روتور) های فلزی که در پشت هر چرخ وجود دارد. بالای هر یک از اینها دستگاهی شبیه گیره قرار دارد که کالیپر نام دارد. با فشار دادن پدال ترمز ، کالیپر ها شروع به بسته شدن می کنند و دیسک ها را از دو طرف فشار می دهند. این عمل اصطکاک ایجاد می کند و باعث چرخش چرخ ها با سرعت کمتری می شود تا زمانی که کاملاً متوقف شود.

لنت ترمز ، سطوح قابل جابجایی است که کالیپر از آنها برای تماس با روتورها در طی این فرآیند استفاده می کند. این لنت های ترمز برای همیشه دوام نخواهند داشت. (البته هیچ قطعه اتومبیل اینطور نیست.) اصطکاک هایی که قبلاً ذکر شد ، به مرور زمان آنها را فرسوده می کند. اگر اجازه دهید لنت ترمز خیلی نازک شود و ترمزهای شما به اندازه لازم کار نمی کنند. به خاطر ایمنی ، ضروری است که در اولین عیب یابی لنت های ترمز جدید نصب کنید.

در صورت مشاهده هر یک از این پنج علامت زیر ، از یک تعمیرگاه خودرو بخواهید که لنت های ترمز قدیمی را جایگزین کند.

نشانه هایی که به شما می گوید لنت های ترمز جدیدی نیاز دارید:

  1. 1. صدای جیر جیر می شنوید.

این را تصور کنید: در حال رانندگی با رادیو خاموش و شیشه های بسته شده هستید. در سکوت نسبی صدای خراشیده ، جیغ زدن یا وزوز ضعیفی را می شنوید. همچنین مشاهده می کنید که ، هر زمان که به پدال ترمز فشار می دهید ، آن صدای مرموز از بین می رود ، فقط به محض اینکه پای شما از روی پدال ترمز خارج می شود ، دوباره برمی گردد. چه اتفاق عجیبی!؟

امروزه ، اکثر لنت های ترمز با "نشانگرهای سایش" داخلی ساخته می شوند. تنها هدف در پشت این موارد انتشار آن فریاد ناخوشایند است که به تازگی شنیده اید. شاخص های سایش زبانه های فلزی هستند که در نزدیکی بالای لنت های ترمز معمولی قرار دارند. وقتی خود لنت ترمز تا حد خطرناکی فرسوده شود ، نشانگر روی دیسک (روتور) خراشیده می شود. این باعث ایجاد صدای مشخصی می شود که به راننده هشدار می دهد لنت های ترمز در معرض فرسایش کامل قرار دارند.

  1. شما یک صدای کلیک را می شنوید.

در بعضی از اتومبیل ها ، لنت های ترمز کاملاً درون یک وسیله مخصوص نگهداری قرار می گیرند. وسایل نقلیه دیگر آنها را با گیره ، پیچ یا پین ثابت نگه می دارند. به هر حال ، هدف مشترک در پشت این طرح ها این است که لنت ترمز در اطراف تکان نخورد. اگر به نوعی شل شوند (شاید بعد از آسیب دیدن بخشی از سخت افزار اطراف) ، شروع به صدا دادن می کنند. آنچه در نهایت بوجود می آید صدای کلیک است که هر زمان که پدال ترمز فشار داده یا آزاد می شود ، به صدا در می آید.

  1. متوقف شدن ماشین نسبت به قبل بیشتر زمان می برد.

این مشکلbrake fade  نام دارد. بیشتر اوقات در اثر استفاده ترمز در مسافت طولانی و بدون توقف کامل ماشین این اتفاق می افتد. هر از گاهی ممکن است چنین مانوری لازم باشد ، به ویژه هنگام رانندگی از دامنه کوه یا از جاده پر پیچ و خم. با این حال ، اگر مرتباً این کار را انجام می دهید - مثلاً اگر در منطقه ای تپه ای زندگی می کنید که باید مرتباً در سربالایی رانندگی کنید - با گذشت زمان آسیب به مکانیسم ترمز شما وارد می شود. با مجبور کردن لنت ترمز برای تماس طولانی مدت با دیسک ها (روتورها) ، هر دو اجزا گرم می شوند. در این روند ، توانایی آنها در ایجاد اصطکاک مورد نیاز در برابر یکدیگر با گذشت زمان کاهش می یابد. در نتیجه ، متوجه خواهید شد که اتومبیل شما بلافاصله پس از فشار دادن پدال ترمز متوقف نخواهد شد.

  1. هنگام ترمز خودروی شما به یک طرف کشیده می شود.

لنت های ترمز وسیله نقلیه شما همیشه دقیقاً با سرعت برابر ساییده نمی شوند. گاهی اوقات ، لنت هایی که در یک طرف هستند لاغرتر از همتایان خود در طرف دیگر می شوند. در صورت بروز این حالت ، ممکن است هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید ، ماشین کمی به چپ یا راست بکشد. مشکل را کنترل نکنید و فشار غیر ضروری بر روی فرمان خود وارد خواهید کرد (به علاوه اتصالات توپی خودرو ، بندهای فرمان و یاتاقان های چرخ). خطر نکنید: از یک مکانیک بخواهید فوراً مسئله را بررسی کند.

توجه داشته باشید که لنت ترمز لزوماً دلیل این علامت خاص نیست. همچنین ممکن است از موارد دیگری مانند فشار ناهموار تایر ، یاتاقان چرخ معیوب یا سوئیچ عملکرد کالیپر ترمز ناشی شود. با این اوصاف ، اگر لنت های ترمز فرسوده و ناهموار واقعا مقصر هستند ، باید یک دست کامل لنت ترمز تعویض شوند.

 

5- پدال ترمز هنگام فشار دادن می لرزد.

آیا هنگامی که پدال ترمز را فشار دهید می لرزد؟ لنت های ترمز شما ممکن است این مشکل را ایجاد کند. لنت های ترمز به طور معمول همراه با نوعی رزین اتصال دهنده نگه داشته می شوند. با از بین رفتن هر لنت ترمز ، این چسب داغ شده و روی سطح دیسک (روتور) لکه می شود. در شرایط ایده آل ، لایه ای را تشکیل می دهد که به طور مساوی روی سطح دیسک پخش می شود. اما اگر لنت ترمز بیش از حد گرم شود ، ممکن است رزین به طور یکنواخت توزیع نشود. مکانیک ها این مسئله را "لعاب کردن" می نامند و باعث لرزش پدال ترمز می شود.

پدال ترمز ضربان دار قابل اعتماد نیست. اگر این مسئله کنترل نشود ، توانایی شما برای ترمزگیری ایمن به خطر می افتد. وقتی نوبت به نگهداری لنت می رسد ، ایمن بمانید و تعلل نکنید.