آینه ها از گذشته تا کنون

در پاسخ به صداي مشتريان وفادار محصولات و خدمات "گروه پژوهش صنعت مدرن" و به منظور تسريع در برنامه ريزي توليد محصولات درخواستي شما عزيزان، راه اندازي شده است.كليه مديران و كاركنان اين مجموعه در تلاشند تا كليه كالاهاي صنتعي درخواستي در گروه هاي محصولي مجزا اعم از قطعات و مجموعه هاي خودرو، محصولات بسته بندي، محصولات شيشه و سراميك با برند "مدرن هوم" ، محصولات الكترونيكي، مواد اوليه پليمري، محصولات شيميايي و فلزي و همچنين تجهيزات و خطوط توليد مورد نياز شما عزيزان با كمترين زحمت براي شما، با سفارش گذاري آنلاين در دستور كار تامين قرار گيرد و ضمن خريد محصولي با كيفيت اصلي، با عضويت در باشگاه مشتريان گروه پژوهش صنعت مدرن، از تخفيفات و تسهيلات خريد آنلاين از توليد كننده برخوردار شويد.

آینه ها از گذشته تا کنون

۴ بازديد

اولین بار در سال 1905 بود که ایده دیدن شیشه و قسمت عقب خودرو توسط یک خانم انگلیسی مطرح شد.

دوروتی الیزابت  لویت اولین راننده مسابقه زن بریتانیایی، اولین رکورد سرعت را در جهان داشت و همچنین رکورد جهانی سرعت زمینی زنان را داشت ضمن اینکه نویسنده هم بود. او یکی از پیشگامان استقلال زنان و موتور سواری زنان بود و رانندگی را به ملکه الکساندرا و شاهزاده های سلطنتی آموزش داد. او در سال 1905 رکورد طولانی ترین رانندگی را که یک راننده خانم با رانندگی دی دیون-بوتون از لندن به لیورپول و طی دو روز انجام داد، دریافت کرد و مطبوعات لقب سریع ترین دختر روی زمین و قهرمان بانوی موتورسوار را به دادند.

کتاب لویت به نام زن و اتومبیل، راهنمای کوچک و پر حاشیه ای است برای همه خانم هایی که موتور سوار هستند یا میخواهند موتورسواری کنند. این کتاب توصیه میکند که زنان هنگام رانندگی (یک آینه دستی کوچک در مکانی مناسب حمل کنند) تا بتوانند آینه را از بالا نگهدارند. هر از گاهی به منظور دیدن پشت سرشان در هنگام رانندگی در ترافیک به آن نگاه کنند. بنابراین اختراع آینه عقب را قبل از اینکه توسط سازندگان در سال 1914 معرفی شود، به این نویسنده و رکورد دار نسبت می دهند.

سال 1906 بود که آقای هنری کین از فرانسه، استفاده از آینه در خودرو را به نام خود ثبت کرد.قدیمی ترین آینه دید عقب نصب شده بر روی یک ماشین مسابقه در خودروی مسابقه شرکت مارمون در مسابقه افتتاحیه ایندیاناپولیس 500 در سال 1911 نصب شد. راننده این خودرو rayharroun  بود. خود هارون ادعا کرد که این ایده را از دیدن آینه ای که برای اهداف مشابه در وسیله نقلیه اسب سواری استفاده می شد، در سال 1904 به دست آورد. هارون همچنین ادعا کرد که آینه مرتبا به دلیل سطح خشت آجر مرتعش می شود و تا حد زیادی بی فایده است. المر برگر معمولا با اختراع آینه دید عقب شناخته می شود.همچنین او اولین کسی بود که در سال 1921 بر روی خودروهای خیابانی شرکت خود آینه نصب کرد.

با نگاهی به خودروهای قدیمی خواهیم دید که آینه های جانبی در ابتدا روی گلگیر خودروها نصب می شدند.پس از آن بر روی درهای جانبی آمده و اتفاقا با نام wing mirror   یا آینه های بال شکل شناخته می شوند. آینه ها با اشکال مختلف در طول سالیان بر روی خودروها نصب می شدند. اما یکی از ایراداتی که به آینه های جانبی وارد بود داشتن نقطه کور به صورتی که در برخی از اوقات راننده را به اشتباه می انداخت و خطرآفرین بود.

همین امر سبب شد تا شرکت هایی مثل مرسدس به فکر نصب آینه های دو سایز بیفتند. به طوری که آینه سمت شاگرد کوچکتر از آینه سمت راننده بود. اما این راهکار هم چاره ساز نبود. تا اینکه برای حل این مشکل رادارهای جانبی را بر روی خودروها نصب کردند. این رادارها به راننده هشدار میداد که در خودرو و یا وسیله نقلیه دیگری در کنار خودرو وجود دارد. اما امروزه آینه ها فرم تازه ای به خود گرفته و معنای دیگری دارند.چرا که جای خود را به دوربین های پیشرفته داده اند. به اینصورت در کابین خودرو در قسمت جانبی مانیتورهایی قرار گرفته که قسمت های جانبی خودرو را به صورت کامل و بدون نقطه کور نشان می دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.