پنج نشانه که به لنت های ترمز جدیدی نیاز دارید

در پاسخ به صداي مشتريان وفادار محصولات و خدمات "گروه پژوهش صنعت مدرن" و به منظور تسريع در برنامه ريزي توليد محصولات درخواستي شما عزيزان، راه اندازي شده است.كليه مديران و كاركنان اين مجموعه در تلاشند تا كليه كالاهاي صنتعي درخواستي در گروه هاي محصولي مجزا اعم از قطعات و مجموعه هاي خودرو، محصولات بسته بندي، محصولات شيشه و سراميك با برند "مدرن هوم" ، محصولات الكترونيكي، مواد اوليه پليمري، محصولات شيميايي و فلزي و همچنين تجهيزات و خطوط توليد مورد نياز شما عزيزان با كمترين زحمت براي شما، با سفارش گذاري آنلاين در دستور كار تامين قرار گيرد و ضمن خريد محصولي با كيفيت اصلي، با عضويت در باشگاه مشتريان گروه پژوهش صنعت مدرن، از تخفيفات و تسهيلات خريد آنلاين از توليد كننده برخوردار شويد.

پنج نشانه که به لنت های ترمز جدیدی نیاز دارید

۲ بازديد

بسیاری از دارندگان اتومبیل وجود دارند که بررسی سیستم ترمز را تا زمانی که مشکلی پیش بیاید اولویت نمی دانند. این اشتباه را نکنید وقتی پدال ترمز را فشار می دهید ، یک شبکه پیچیده از قطعات عمل می کنند. برای اینکه سیستم به درستی کار کند ، قطعات خاصی باید در فواصل منظم تعویض شوند. یکی از این اجزا لنت ترمز شما هستند.

لنت ترمز چیست و چگونه کار می کند؟

در اکثر اتومبیل های مدرن ، دو چرخ جلو دارای یک دستگاه ترمز است که به آنچه که به عنوان دیسک (روتور) معروف است بستگی دارد: دیسک (روتور) های فلزی که در پشت هر چرخ وجود دارد. بالای هر یک از اینها دستگاهی شبیه گیره قرار دارد که کالیپر نام دارد. با فشار دادن پدال ترمز ، کالیپر ها شروع به بسته شدن می کنند و دیسک ها را از دو طرف فشار می دهند. این عمل اصطکاک ایجاد می کند و باعث چرخش چرخ ها با سرعت کمتری می شود تا زمانی که کاملاً متوقف شود.

لنت ترمز ، سطوح قابل جابجایی است که کالیپر از آنها برای تماس با روتورها در طی این فرآیند استفاده می کند. این لنت های ترمز برای همیشه دوام نخواهند داشت. (البته هیچ قطعه اتومبیل اینطور نیست.) اصطکاک هایی که قبلاً ذکر شد ، به مرور زمان آنها را فرسوده می کند. اگر اجازه دهید لنت ترمز خیلی نازک شود و ترمزهای شما به اندازه لازم کار نمی کنند. به خاطر ایمنی ، ضروری است که در اولین عیب یابی لنت های ترمز جدید نصب کنید.

در صورت مشاهده هر یک از این پنج علامت زیر ، از یک تعمیرگاه خودرو بخواهید که لنت های ترمز قدیمی را جایگزین کند.

نشانه هایی که به شما می گوید لنت های ترمز جدیدی نیاز دارید:

  1. 1. صدای جیر جیر می شنوید.

این را تصور کنید: در حال رانندگی با رادیو خاموش و شیشه های بسته شده هستید. در سکوت نسبی صدای خراشیده ، جیغ زدن یا وزوز ضعیفی را می شنوید. همچنین مشاهده می کنید که ، هر زمان که به پدال ترمز فشار می دهید ، آن صدای مرموز از بین می رود ، فقط به محض اینکه پای شما از روی پدال ترمز خارج می شود ، دوباره برمی گردد. چه اتفاق عجیبی!؟

امروزه ، اکثر لنت های ترمز با "نشانگرهای سایش" داخلی ساخته می شوند. تنها هدف در پشت این موارد انتشار آن فریاد ناخوشایند است که به تازگی شنیده اید. شاخص های سایش زبانه های فلزی هستند که در نزدیکی بالای لنت های ترمز معمولی قرار دارند. وقتی خود لنت ترمز تا حد خطرناکی فرسوده شود ، نشانگر روی دیسک (روتور) خراشیده می شود. این باعث ایجاد صدای مشخصی می شود که به راننده هشدار می دهد لنت های ترمز در معرض فرسایش کامل قرار دارند.

  1. شما یک صدای کلیک را می شنوید.

در بعضی از اتومبیل ها ، لنت های ترمز کاملاً درون یک وسیله مخصوص نگهداری قرار می گیرند. وسایل نقلیه دیگر آنها را با گیره ، پیچ یا پین ثابت نگه می دارند. به هر حال ، هدف مشترک در پشت این طرح ها این است که لنت ترمز در اطراف تکان نخورد. اگر به نوعی شل شوند (شاید بعد از آسیب دیدن بخشی از سخت افزار اطراف) ، شروع به صدا دادن می کنند. آنچه در نهایت بوجود می آید صدای کلیک است که هر زمان که پدال ترمز فشار داده یا آزاد می شود ، به صدا در می آید.

  1. متوقف شدن ماشین نسبت به قبل بیشتر زمان می برد.

این مشکلbrake fade  نام دارد. بیشتر اوقات در اثر استفاده ترمز در مسافت طولانی و بدون توقف کامل ماشین این اتفاق می افتد. هر از گاهی ممکن است چنین مانوری لازم باشد ، به ویژه هنگام رانندگی از دامنه کوه یا از جاده پر پیچ و خم. با این حال ، اگر مرتباً این کار را انجام می دهید - مثلاً اگر در منطقه ای تپه ای زندگی می کنید که باید مرتباً در سربالایی رانندگی کنید - با گذشت زمان آسیب به مکانیسم ترمز شما وارد می شود. با مجبور کردن لنت ترمز برای تماس طولانی مدت با دیسک ها (روتورها) ، هر دو اجزا گرم می شوند. در این روند ، توانایی آنها در ایجاد اصطکاک مورد نیاز در برابر یکدیگر با گذشت زمان کاهش می یابد. در نتیجه ، متوجه خواهید شد که اتومبیل شما بلافاصله پس از فشار دادن پدال ترمز متوقف نخواهد شد.

  1. هنگام ترمز خودروی شما به یک طرف کشیده می شود.

لنت های ترمز وسیله نقلیه شما همیشه دقیقاً با سرعت برابر ساییده نمی شوند. گاهی اوقات ، لنت هایی که در یک طرف هستند لاغرتر از همتایان خود در طرف دیگر می شوند. در صورت بروز این حالت ، ممکن است هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید ، ماشین کمی به چپ یا راست بکشد. مشکل را کنترل نکنید و فشار غیر ضروری بر روی فرمان خود وارد خواهید کرد (به علاوه اتصالات توپی خودرو ، بندهای فرمان و یاتاقان های چرخ). خطر نکنید: از یک مکانیک بخواهید فوراً مسئله را بررسی کند.

توجه داشته باشید که لنت ترمز لزوماً دلیل این علامت خاص نیست. همچنین ممکن است از موارد دیگری مانند فشار ناهموار تایر ، یاتاقان چرخ معیوب یا سوئیچ عملکرد کالیپر ترمز ناشی شود. با این اوصاف ، اگر لنت های ترمز فرسوده و ناهموار واقعا مقصر هستند ، باید یک دست کامل لنت ترمز تعویض شوند.

 

5- پدال ترمز هنگام فشار دادن می لرزد.

آیا هنگامی که پدال ترمز را فشار دهید می لرزد؟ لنت های ترمز شما ممکن است این مشکل را ایجاد کند. لنت های ترمز به طور معمول همراه با نوعی رزین اتصال دهنده نگه داشته می شوند. با از بین رفتن هر لنت ترمز ، این چسب داغ شده و روی سطح دیسک (روتور) لکه می شود. در شرایط ایده آل ، لایه ای را تشکیل می دهد که به طور مساوی روی سطح دیسک پخش می شود. اما اگر لنت ترمز بیش از حد گرم شود ، ممکن است رزین به طور یکنواخت توزیع نشود. مکانیک ها این مسئله را "لعاب کردن" می نامند و باعث لرزش پدال ترمز می شود.

پدال ترمز ضربان دار قابل اعتماد نیست. اگر این مسئله کنترل نشود ، توانایی شما برای ترمزگیری ایمن به خطر می افتد. وقتی نوبت به نگهداری لنت می رسد ، ایمن بمانید و تعلل نکنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.