فروشگاه آنلاين لوازم يدكي اميركبيرتك

در پاسخ به صداي مشتريان وفادار محصولات و خدمات "گروه پژوهش صنعت مدرن" و به منظور تسريع در برنامه ريزي توليد محصولات درخواستي شما عزيزان، راه اندازي شده است.كليه مديران و كاركنان اين مجموعه در تلاشند تا كليه كالاهاي صنتعي درخواستي در گروه هاي محصولي مجزا اعم از قطعات و مجموعه هاي خودرو، محصولات بسته بندي، محصولات شيشه و سراميك با برند "مدرن هوم" ، محصولات الكترونيكي، مواد اوليه پليمري، محصولات شيميايي و فلزي و همچنين تجهيزات و خطوط توليد مورد نياز شما عزيزان با كمترين زحمت براي شما، با سفارش گذاري آنلاين در دستور كار تامين قرار گيرد و ضمن خريد محصولي با كيفيت اصلي، با عضويت در باشگاه مشتريان گروه پژوهش صنعت مدرن، از تخفيفات و تسهيلات خريد آنلاين از توليد كننده برخوردار شويد.

آینه ها از گذشته تا کنون

۳ بازديد

اولین بار در سال 1905 بود که ایده دیدن شیشه و قسمت عقب خودرو توسط یک خانم انگلیسی مطرح شد.

دوروتی الیزابت  لویت اولین راننده مسابقه زن بریتانیایی، اولین رکورد سرعت را در جهان داشت و همچنین رکورد جهانی سرعت زمینی زنان را داشت ضمن اینکه نویسنده هم بود. او یکی از پیشگامان استقلال زنان و موتور سواری زنان بود و رانندگی را به ملکه الکساندرا و شاهزاده های سلطنتی آموزش داد. او در سال 1905 رکورد طولانی ترین رانندگی را که یک راننده خانم با رانندگی دی دیون-بوتون از لندن به لیورپول و طی دو روز انجام داد، دریافت کرد و مطبوعات لقب سریع ترین دختر روی زمین و قهرمان بانوی موتورسوار را به دادند.

کتاب لویت به نام زن و اتومبیل، راهنمای کوچک و پر حاشیه ای است برای همه خانم هایی که موتور سوار هستند یا میخواهند موتورسواری کنند. این کتاب توصیه میکند که زنان هنگام رانندگی (یک آینه دستی کوچک در مکانی مناسب حمل کنند) تا بتوانند آینه را از بالا نگهدارند. هر از گاهی به منظور دیدن پشت سرشان در هنگام رانندگی در ترافیک به آن نگاه کنند. بنابراین اختراع آینه عقب را قبل از اینکه توسط سازندگان در سال 1914 معرفی شود، به این نویسنده و رکورد دار نسبت می دهند.

سال 1906 بود که آقای هنری کین از فرانسه، استفاده از آینه در خودرو را به نام خود ثبت کرد.قدیمی ترین آینه دید عقب نصب شده بر روی یک ماشین مسابقه در خودروی مسابقه شرکت مارمون در مسابقه افتتاحیه ایندیاناپولیس 500 در سال 1911 نصب شد. راننده این خودرو rayharroun  بود. خود هارون ادعا کرد که این ایده را از دیدن آینه ای که برای اهداف مشابه در وسیله نقلیه اسب سواری استفاده می شد، در سال 1904 به دست آورد. هارون همچنین ادعا کرد که آینه مرتبا به دلیل سطح خشت آجر مرتعش می شود و تا حد زیادی بی فایده است. المر برگر معمولا با اختراع آینه دید عقب شناخته می شود.همچنین او اولین کسی بود که در سال 1921 بر روی خودروهای خیابانی شرکت خود آینه نصب کرد.

با نگاهی به خودروهای قدیمی خواهیم دید که آینه های جانبی در ابتدا روی گلگیر خودروها نصب می شدند.پس از آن بر روی درهای جانبی آمده و اتفاقا با نام wing mirror   یا آینه های بال شکل شناخته می شوند. آینه ها با اشکال مختلف در طول سالیان بر روی خودروها نصب می شدند. اما یکی از ایراداتی که به آینه های جانبی وارد بود داشتن نقطه کور به صورتی که در برخی از اوقات راننده را به اشتباه می انداخت و خطرآفرین بود.

همین امر سبب شد تا شرکت هایی مثل مرسدس به فکر نصب آینه های دو سایز بیفتند. به طوری که آینه سمت شاگرد کوچکتر از آینه سمت راننده بود. اما این راهکار هم چاره ساز نبود. تا اینکه برای حل این مشکل رادارهای جانبی را بر روی خودروها نصب کردند. این رادارها به راننده هشدار میداد که در خودرو و یا وسیله نقلیه دیگری در کنار خودرو وجود دارد. اما امروزه آینه ها فرم تازه ای به خود گرفته و معنای دیگری دارند.چرا که جای خود را به دوربین های پیشرفته داده اند. به اینصورت در کابین خودرو در قسمت جانبی مانیتورهایی قرار گرفته که قسمت های جانبی خودرو را به صورت کامل و بدون نقطه کور نشان می دهند.

پنج نشانه که به لنت های ترمز جدیدی نیاز دارید

۱ بازديد

بسیاری از دارندگان اتومبیل وجود دارند که بررسی سیستم ترمز را تا زمانی که مشکلی پیش بیاید اولویت نمی دانند. این اشتباه را نکنید وقتی پدال ترمز را فشار می دهید ، یک شبکه پیچیده از قطعات عمل می کنند. برای اینکه سیستم به درستی کار کند ، قطعات خاصی باید در فواصل منظم تعویض شوند. یکی از این اجزا لنت ترمز شما هستند.

لنت ترمز چیست و چگونه کار می کند؟

در اکثر اتومبیل های مدرن ، دو چرخ جلو دارای یک دستگاه ترمز است که به آنچه که به عنوان دیسک (روتور) معروف است بستگی دارد: دیسک (روتور) های فلزی که در پشت هر چرخ وجود دارد. بالای هر یک از اینها دستگاهی شبیه گیره قرار دارد که کالیپر نام دارد. با فشار دادن پدال ترمز ، کالیپر ها شروع به بسته شدن می کنند و دیسک ها را از دو طرف فشار می دهند. این عمل اصطکاک ایجاد می کند و باعث چرخش چرخ ها با سرعت کمتری می شود تا زمانی که کاملاً متوقف شود.

لنت ترمز ، سطوح قابل جابجایی است که کالیپر از آنها برای تماس با روتورها در طی این فرآیند استفاده می کند. این لنت های ترمز برای همیشه دوام نخواهند داشت. (البته هیچ قطعه اتومبیل اینطور نیست.) اصطکاک هایی که قبلاً ذکر شد ، به مرور زمان آنها را فرسوده می کند. اگر اجازه دهید لنت ترمز خیلی نازک شود و ترمزهای شما به اندازه لازم کار نمی کنند. به خاطر ایمنی ، ضروری است که در اولین عیب یابی لنت های ترمز جدید نصب کنید.

در صورت مشاهده هر یک از این پنج علامت زیر ، از یک تعمیرگاه خودرو بخواهید که لنت های ترمز قدیمی را جایگزین کند.

نشانه هایی که به شما می گوید لنت های ترمز جدیدی نیاز دارید:

  1. 1. صدای جیر جیر می شنوید.

این را تصور کنید: در حال رانندگی با رادیو خاموش و شیشه های بسته شده هستید. در سکوت نسبی صدای خراشیده ، جیغ زدن یا وزوز ضعیفی را می شنوید. همچنین مشاهده می کنید که ، هر زمان که به پدال ترمز فشار می دهید ، آن صدای مرموز از بین می رود ، فقط به محض اینکه پای شما از روی پدال ترمز خارج می شود ، دوباره برمی گردد. چه اتفاق عجیبی!؟

امروزه ، اکثر لنت های ترمز با "نشانگرهای سایش" داخلی ساخته می شوند. تنها هدف در پشت این موارد انتشار آن فریاد ناخوشایند است که به تازگی شنیده اید. شاخص های سایش زبانه های فلزی هستند که در نزدیکی بالای لنت های ترمز معمولی قرار دارند. وقتی خود لنت ترمز تا حد خطرناکی فرسوده شود ، نشانگر روی دیسک (روتور) خراشیده می شود. این باعث ایجاد صدای مشخصی می شود که به راننده هشدار می دهد لنت های ترمز در معرض فرسایش کامل قرار دارند.

  1. شما یک صدای کلیک را می شنوید.

در بعضی از اتومبیل ها ، لنت های ترمز کاملاً درون یک وسیله مخصوص نگهداری قرار می گیرند. وسایل نقلیه دیگر آنها را با گیره ، پیچ یا پین ثابت نگه می دارند. به هر حال ، هدف مشترک در پشت این طرح ها این است که لنت ترمز در اطراف تکان نخورد. اگر به نوعی شل شوند (شاید بعد از آسیب دیدن بخشی از سخت افزار اطراف) ، شروع به صدا دادن می کنند. آنچه در نهایت بوجود می آید صدای کلیک است که هر زمان که پدال ترمز فشار داده یا آزاد می شود ، به صدا در می آید.

  1. متوقف شدن ماشین نسبت به قبل بیشتر زمان می برد.

این مشکلbrake fade  نام دارد. بیشتر اوقات در اثر استفاده ترمز در مسافت طولانی و بدون توقف کامل ماشین این اتفاق می افتد. هر از گاهی ممکن است چنین مانوری لازم باشد ، به ویژه هنگام رانندگی از دامنه کوه یا از جاده پر پیچ و خم. با این حال ، اگر مرتباً این کار را انجام می دهید - مثلاً اگر در منطقه ای تپه ای زندگی می کنید که باید مرتباً در سربالایی رانندگی کنید - با گذشت زمان آسیب به مکانیسم ترمز شما وارد می شود. با مجبور کردن لنت ترمز برای تماس طولانی مدت با دیسک ها (روتورها) ، هر دو اجزا گرم می شوند. در این روند ، توانایی آنها در ایجاد اصطکاک مورد نیاز در برابر یکدیگر با گذشت زمان کاهش می یابد. در نتیجه ، متوجه خواهید شد که اتومبیل شما بلافاصله پس از فشار دادن پدال ترمز متوقف نخواهد شد.

  1. هنگام ترمز خودروی شما به یک طرف کشیده می شود.

لنت های ترمز وسیله نقلیه شما همیشه دقیقاً با سرعت برابر ساییده نمی شوند. گاهی اوقات ، لنت هایی که در یک طرف هستند لاغرتر از همتایان خود در طرف دیگر می شوند. در صورت بروز این حالت ، ممکن است هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید ، ماشین کمی به چپ یا راست بکشد. مشکل را کنترل نکنید و فشار غیر ضروری بر روی فرمان خود وارد خواهید کرد (به علاوه اتصالات توپی خودرو ، بندهای فرمان و یاتاقان های چرخ). خطر نکنید: از یک مکانیک بخواهید فوراً مسئله را بررسی کند.

توجه داشته باشید که لنت ترمز لزوماً دلیل این علامت خاص نیست. همچنین ممکن است از موارد دیگری مانند فشار ناهموار تایر ، یاتاقان چرخ معیوب یا سوئیچ عملکرد کالیپر ترمز ناشی شود. با این اوصاف ، اگر لنت های ترمز فرسوده و ناهموار واقعا مقصر هستند ، باید یک دست کامل لنت ترمز تعویض شوند.

 

5- پدال ترمز هنگام فشار دادن می لرزد.

آیا هنگامی که پدال ترمز را فشار دهید می لرزد؟ لنت های ترمز شما ممکن است این مشکل را ایجاد کند. لنت های ترمز به طور معمول همراه با نوعی رزین اتصال دهنده نگه داشته می شوند. با از بین رفتن هر لنت ترمز ، این چسب داغ شده و روی سطح دیسک (روتور) لکه می شود. در شرایط ایده آل ، لایه ای را تشکیل می دهد که به طور مساوی روی سطح دیسک پخش می شود. اما اگر لنت ترمز بیش از حد گرم شود ، ممکن است رزین به طور یکنواخت توزیع نشود. مکانیک ها این مسئله را "لعاب کردن" می نامند و باعث لرزش پدال ترمز می شود.

پدال ترمز ضربان دار قابل اعتماد نیست. اگر این مسئله کنترل نشود ، توانایی شما برای ترمزگیری ایمن به خطر می افتد. وقتی نوبت به نگهداری لنت می رسد ، ایمن بمانید و تعلل نکنید.

كارتن‌پلاست چيست؟

۲ بازديد

به صورت عاميانه به ورق‌هاي دو جداره با شبكه‌هاي مستطيلي مياني از جنس پلي پروپيلن (PP)، كارتن پلاست گفته مي‌‌شود. اين نامگذاري به اين دليل انجام شد كه در ابتدا از اين ورق‌ها در صنعت بسته‌بندي و جعبه‌سازي استفاده شد. البته در حال حاضر مصرف اين ورق‌ها تنها به صنعت بسته‌بندي محدود نشده و در صنايع ديگري چون كشاورزي، ساختمان، تبليغات و ... نيز پيشرفت گسترده‌اي داشته است.

مزيت اصلي استفاده از بسته‌بندي‌هاي كارتن پلاست نسبت به جعبه‌هاي مقوايي، استحكام و ضربه‌پذيري بالاتر آن است. در كنار استحكام مكانيكي بالاتر، بسته‌بندي‌هاي كارتن پلاست در برابر بسياري از مواد شيميايي مقاومند. همچنين اين ورق‌ها تا دماي صد درجه سانتيگراد شكل ظاهري خود را حفظ مي‌نمايند، بنابراين با اضافه شدن افزودني‌هاي مقاوم در برابر اشعه يووي (UV) به فرمولاسيون ساخت مواد اوليه ورق، قابليت استفاده طولاني مدت از آنها در زير تابش خورشيد نيز وجود دارد. به دليل ماهيت پلي‌الفيني كارتن پلاست و قيمت مناسبتر آنها نسبت به جعبه‌هاي تزريق پلاستيك، استفاده از بسته‌بندي‌هاي كارتن پلاست به صورت ويژه در ميان بسته‌بندي‌هاي مايعات و نوشيدني‌ها و مواد غذايي منجمد گسترش يافته است.

گروه پژوهش صنعت مدرن با استفاده از پيشرفته‌ترين به‌روزترين دستگاه‌هاي توليد ورق و بهره‌گيري از متخصصان كارآزموده، امكان توليد انواع ورق‌هاي كارتن پلاست در ضخامت‌هاي بين 2 تا 12 ميلي‌متر و در انواع رنگ‌هاي متفاوت موردنظر مشتري را دارا است. همچنين امكان تحويل اين ورق‌ها به صورت رول‌ 50 متري و يا ورق با برش موردنظر مشتري وجود دارد.

لنت ترمز چيست و چگونه كار مي كنند؟

۳ بازديد
در حالي كه سيستم ترمز اتومبيل از اجزاي مختلفي تشكيل شده است - ديسك ، كاليپر ، مايع هيدروليك ، سيلندر ، شيلنگ - نكته اي كه اكثر ما با شنيدن كلمه "ترمز" در مورد آن فكر مي كنيم ، لنت ترمز است.
 
در حالي كه تمام اجزاي سيستم به يك اندازه مهم هستند – اگر هر كدام خراب شود ، كل سيستم از كار مي افتد - اين لنت ترمز است كه مسلماً كار سختي را انجام مي دهد.
 
هنگامي كه به پدال ترمز فشار مي دهيم ، اجزاي سيستم با فشار هيدروليكي با هم كار مي كنند تا لنت ترمز را به سمت ديسك فشار دهند و ماشين را مجبور به كاهش سرعت مي كنند. سطح اصطكاك و گرماي ايجاد شده بسيار زياد است و سايشي كه باعث مي شود به همين دليل است كه اين جز سيستم ترمز بايد بيشتر اوقات تغيير كند.
 
لنت هاي ترمز نسبتاً كوچك هستند ، تقريباً به اندازه كف دست بزرگسالان و از دو عنصر تشكيل شده اند - صفحه پشتي (كفشك) و مواد اصطكاك كه به آن صفحه متصل شده اند. مواد اصطكاك بخشي از لنت است كه به سمت ديسك رانده مي شود.
 
انواع لنت هاي ترمز
چندين نوع مختلف لنت ترمز وجود دارد كه تفاوت آنها در اندازه و تركيب ماده اصطكاك است.
 
ارگانيك. آلي
لنت هاي ترمز ارگانيك از تركيبي از الياف و مواد تشكيل شده اند - مانند لاستيك ، كربن ، فايبرگلاس و كولار - كه همراه با رزين نگه داشته مي شوند.
 
لنت هاي ارگانيك نسبتاً ساكت اند و ديسكهاي ترمز به دليل تركيب غير فلزي كمتر مي سايند ، از ارزانترين لنت هاي موجود در بازار هستند. به دليل قيمت و قابليت استفاده براي استفاده عادي و روزمره از محبوبيت بالايي برخوردارند اما در برابر سايش كمترين مقاومت را دارند.
 
نيمه فلزي
مواد اصطكاك روي يك پد نيمه فلزي از تركيبي از الياف فلزي همراه با رزين ها و مواد پركننده مانند گرافيت تشكيل شده است. انواع مختلفي از لنت نيمه فلزي وجود دارد كه تركيب مواد اصطكاك بسته به نوع كار لنت ترمز متفاوت است - به عنوان مثال ، يك ماشين اسپرت ممكن است داراي يك لنت ترمز نيمه فلزي باشد ، اما تركيب آن متفاوت با آنهايي كه در يك ماشين سواري استاندارد نصب مي شوند.
لنت هاي ترمز نيمه فلزي عملكرد ترمز خوبي را در طيف وسيعي از دما ارائه مي دهند و فلز به خوبي گرما را هدايت مي كند ، كه به خنك شدن سريعتر كمك مي كند. مقاومت آنها در برابر ضعيف شدن ترمز و گرم شدن بيش از لنت هاي آلي است اما گران ترند و ساينده تر و پر سر و صدا هستند.
 
سراميك
لنت هاي ترمز سراميكي از يك ماده سراميكي بادوام تشكيل شده اند كه اغلب در تركيبشان داراي الياف مس هستند .
گرچه گرانترين نوع لنت ترمز هستند ، اما در انتقال گرما به اندازه نيمه فلزات خوب نيستند ، اما كم صدا هستند ، عملكرد مطلوبي را در طيف وسيعي از شرايط محيطي ارائه مي دهند ، دوام بيشتري دارند و گرد و غبار (باقي مانده اي كه در هنگام ترمز از بين مي رود) بيشتر نسبت به انواع ديگر لنت ها توليد مي كنند.
 
كدام نوع لنت ترمز براي من مناسب است؟
اين امر بيشتر به ماشين ، محيطي كه در آن رانندگي مي كنيد و سبك رانندگي شما بستگي دارد. يك وسيله نقليه با عملكرد بالا كه بيشتر در يك منطقه تپه اي و / يا پرتردد و در مكاني كه باران زيادي مي بارد رانده مي شود ، به يك نوع لنت ترمز متفاوت نسبت به اتومبيل خانوادگي كه در يك شهر گرم و يا محيط خشك در اطراف شهر رانده مي شود ، نياز دارد.
البته اتومبيل شما با مجموعه اي از لنت هاي كارخانه مجهز شده است كه توسط سازنده مناسب تشخيص داده شده است. با تعويض و جايگزيني همان نوع احتمالاً بهترين كار ممكن است. با اين حال ، اگر مي خواهيد بفهميد كه كدام نوع از لنت هاي بازاري به درد شما مي خورند ، بهترين گزينه اين است كه با يك متخصص يا مكانيك ترمز واجد شرايط صحبت كنيد و گزينه هاي مربوط به سبك رانندگي ، محيط محلي و غيره را بحث كنيد. شما واقعاً نمي خواهيد با چيزي به حساسيت سيستم ترمز ، ريسك كنيد ، بنابراين تهيه لنت هاي مناسب ضروري است و به نظر مي رسد مشاوره با يك كارشناس حرفه اي كاملا منطقي است.

لنت ترمز

۲ بازديد

لنت ترمز خودرو يا Brake Pad قسمتي از سيستم ترمز خودرو است كه وظيفه دارد با ايجاد اصطكاك با ديگر اجزا سيستم ترمز مانند ديسك يا كاسه ترمز شتاب منفي در وسيله نقليه توليد كند و موجب كاهش سرعت و توقف آن شود.

يكي ديگر از وظايف لنت ترمز خودرو اين است كه گرما را در فضا پخش كند تا از خطرات ديگر و نقص عملكرد خود جلوگيري نمايد.

اجزاي لنت ترمز : 

لنت به صورت كلي از دو بخش تشكيل شده است:

1-      كفشگ لنت كه محل قرار گيري لنت است.

2-      لقمه لنت كه وظيفه ايجاد اصطكاك بر عهده آن است.

انواع لنت ترمز :

 5 نوع لنت وجود دارد كه عبارت اند از: بدون آزبست ارگانيك، لنت سراميكي، لنت نيمه فلزي، لنت كم فلز و لنت زينتري، اين لنت ها بسته به نوع خودرو و سازندگان مختلف در خودروها به كار گرفته مي شوند.

البته مدت هاست كه لنت هايي كه در آزبست هستند به دليل اينكه آزبست ماده اي سرطان زا و خطرناك براي سلامت انسان شناخته شده به كار گرفته نمي شود. همچنين لنت ترمزهاي نيمه فلزي بيشترين كارايي را در خودروهاي سواري دارند. قيمت بسيار مناسب آنها باعث شده كه مردم استقبال بيشتري از اين نوع لنت ها داشته باشند.

عمر لنت ترمز :

به صورت كلي عدد مشخصي براي عمر لنت وجود ندارد چرا كه عمر اين قطعه به متغيرهايي مانند شرايط رانندگي، آب و هواي منطقه، ميزان وزن خودرو وابسته است اما كارشناسان به صورت متوسط عمر لنت را 80 هزار كيلومتر برآورد كرده اند.

علائمي كه هشدار دهنده تعويض لنت ترمز خودرو است شامل موارد زير مي باشد:

  • چراغ هشدار
  • سوت كشيدن
  • كشيده شدن فرمان
  • لرزش پدال

نكاتي براي خريد:

شايد اين مسئله را بارها شنيده باشيد كه لنت ترمز خودرو تمام شده است. در اين زمان، اولين و بهترين راهي كه پيش روي شما قرار دارد، خريد لنت ترمز و تعويض آن است.

اما همواره نكاتي وجود دارد كه در اين حين بايد به آن توجه شود، از جمله اين نكات مي توان به مسيرهاي تردد خودرو كه مي تواند شامل مناطق كوهستاني، شرايط آب و هوايي، الگوهاي ترافيكي مسير رفت و آمد و … اشاره كرد.

خريد لنت ترمز خودرو:

يكي از اصلي ترين دغدغه هاي افراد براي خريد لنت ترمز ، پيدا كردن برندي معتبر و البته با استانداردهاي بسيار بالا و تشخيص لنت خوب است. لنت ترمز جلو، لنت ترمز عقب و يا لنت كفشكي و لنت  دستي همگي قطعاتي مصرفي در خودرو مي باشند. از همين رو بايد به شما بگوييم كه در مرحله اول براي خريد لنت ترمز بايد به سراغ شناسايي نيازهاي خود برويد. مدنظر داشتن استانداردهاي لنت و همچنين در نظر گرفتن بودجه اي متناسب با جيبتان به شما كمك مي كند تا در ميان انبوهي از لنت ها محدوديت هايي را براي خود اعمال كنيد.

محصولات شيشه و سراميك

۳ بازديد

گروه پژوهش صنعت مدرن با سابقه طولاني در توليد قطعات شيشه اي، سراميك تزئيني ، پليمري و فلزي و همچنين چند دهه تجربه و تخصص در حوزه پوشش هاي تزئيني، سخت و فوق سخت بر روي قطعات، با برند “مدرن هوم” در عرصه لوازم تزئيني خانگي و ادارات فعاليت دارد.
محصولات برند مدرن هوم حاصل پيوند خاك و دست و هنر با يكي از پيشرفته ترين فناوري هاي روز دنياست. جايي كه نانو فناوري با اعمال پوشش هاي پيشرفته نانومتري فلزات گرانبها بر روي قطعات از جنس شيشه، سراميك، پلاستيك ها و فلزات، زيبايي خلق مي كند.

سراميك تزئيني:

كلمه سراميك از كلمه يوناني به معني سفال پخته شده ريشه مي گيرد. سراميك تزئيني نوعي مصالح ساختماني هستند كه نه تنها براي تزئينات داخلي و خارجي بلكه به عنوان عايق رطوبتي مورد استفاده قرار مي گيرند. كفپوش و ديوار پوش حمام و سرويس بهداشتي و آشپزخانه معمولا از جنس سراميك تزئيني مي باشند زيرا در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بالايي دارند و آسيب نخواهند ديد.

سراميك تزئيني كه در بازار عرضه مي شوند از تنوع طرح، رنگ و اندازه برخوردار هستند و افراد مي توانند با توجه به فضاي مورد نظر و دكوراسيوني كه انتخاب كرده اند نسبت به خريد اين محصول اقدام كنند.

تنوع رنگ اين سراميك ها به حدي بالاست كه ممكن است هنگام انتخاب آنها سر در گم شويد اما مي توانيد از يك طرح داخلي كمك گرفته و انتخابي سريع، آسان و مطمئن داشته باشيد.

نكات مهم در انتخاب سراميك تزئيني :

– هنگام خريد اين محصول بايد از عدم وجود لكه، لب پريدگي، عيوب چاپي، ترك هاي مويي در آنها اطمينان حاصل كنيد.

– علاوه بر آن به دليل قرار گرفتن آنها در محيط هاي مرطوب بايد به درجه جذب آب اين محصولان نيز دقت نمود.

– مقاومت در برابر آب موضوعي بسيار مهم در انتخاب سراميك تزئيني است كه همواره بايد به آن توجه شود.

سراميك تزئيني آشپزخانه :

سراميك تزئيني آشپزخانه در انواع طرحها و رنگهاي مختلف توليد مي شوند كه با توجه به سليقه خود مي توانيد مدل مورد نظرتان را انتخاب كنيد . اگر سراميك را از جنس مرمر انتخاب كنيد فضاي لوكس و زيبايي ايجاد مي شود و هيچ وقت قديمي نمي شود.

رنگ سراميك آشپزخانه :

انتخاب رنگ يك سليقه شخصي است و افراد مي توانند به هر رنگي كه علاقه دارند از آن براي سراميك آشپزخانه استفاده كنند ولي بايد رنگي را كه انتخاب مي كنيد با رنگ ديگر وسايل آشپزخانه هماهنگ باشد تا فضاي زيباتري ايجاد شود. استفاده از رنگهاي روشن براي آشپزخانه فضا را روشن تر و دلبازتر نشان مي دهد و كمك مي كند خانم هاي خانه دار با علاقه و آرامش بيشتري به پخت و پز و كارهاي آشپزخانه بپردازند.

سراميك تزئيني سرويس بهداشتي و حمام :

سراميك هاي سرويس بهداشتي و حمام، سطحي صاف و صيقلي دارند و همين امر باعث مي شود تا تميز كردن آنها راحت باشد. از طرفي ضدعفوني كردن اين سراميك ها هم بسيار مهم است و نبايد آن را ناديه گرفت زيرا مي تواند عامل بروز بيماريهاي مختلفي شود، سراميك هاي تزئيني كه در سرويس بهداشتي انتخاب مي كنيد بايد در برگشت و انعكاس نور به خوبي عمل كنند.

رنگ سراميك تزئيني سرويس بهداشتي و حمام :

تركيب رنگهاي سفيد طلايي، كرم قهوه اي طلايي، مشكي طلايي، نسكافه اي و رنگهاي روشن و ملايم آبي جزء بهترين رنگها براي سراميك سرويس بهداشتي و حمام شما هستند كه امروزه بالاترين درصد انتخاب را در بين خانواده هاي ايراني دارند.

از مهمترين برندهاي سراميك در ايران مي توان به مرواريد سام، سراميك پاسارگاد چرساي، بست تايل، سراست، چيتا و … اشاره كرد .